Städning – Allmänna bestämmelser och leveransvillkor
Villkor – Flyttstädning & Storstädning
Hjälper Swe AB tillhandahåller städmaterial.
Fönsterputs ingår i priset.
Vid hårt smutsad bostad kan städningen inte utföras fullt ut för det avtalade antal timmar, vilket är baserat på en normalsmutsad bostad.
Eventuell reklamation tas emot inom 24 timmar efter städtillfället. Därefter räknas reklamationen som ogiltig.
Om du som kund själv åtgärdar fel innan Hjälper Swe AB kontaktas eller får möjlighet att kontrollera felet, utgår ingen ersättning.
Vi lämnar alltid garanti på flyttstädningen. Eventuella brister som framkommer vid besiktningstillfället, i anslutning till städtillfället, åtgärdas genast av oss. Klagomål efter kundens godkännande beaktas ej. Om besiktning ej utförs direkt efter städning så beaktas ej klagomål och städningen ses som godkänd. Vi vill därför påpeka att det är bra om boende/inflyttande person kan närvara vid besiktningstillfället. Tid för besiktning meddelas av vår personal ca 1 timme innan städningen slutförs.
Betalning sker via faktura. Betalningsvillkor är 10 dagar. Dröjsmålsräntan är 11 procent. Dröjsmålsräntan beräknas per år och man räknar med 360 dagar. Fakturaavgift är 25 kr inkl. moms
Vänligen, meddela oss vid beställningen, om man vill utnyttja ett av våra aktuella erbjudanden eller använda rabattkupong vid betalning.
Vänligen, observera att erbjudanden inte kan kombineras med varandra.
Man kan få högst 50 000 kronor i avdrag per år, vilket motsvarar ROT- eller RUT-arbete för 100 000 kronor. Man måste själv hålla reda på att gränsen inte överskrids om du har köpt ROT- eller RUT-arbete och samtidigt fått det som förmån av arbetsgivaren.
Villkor – Hemstädning
Uppdragsgivare står för städmaterial och ser till att städmaterialet finns vid städtillfällen.
För att du som kund ska få den kvalitet du vill, tillhandahåller du det material du själv valt. Det innebär t.ex. en välfungerande dammsugare, hink och mopp, samt särskilt rengöringsmedel på grund av t.ex. allergi eller speciella ytor.
Om uppdragsgivaren önskar en speciell städning måste det meddelas minst en dag innan städningen.
Uppdragsgivaren ser till att städningen sker enligt överenskommen tid samt meddelar om eventuella förändringar minst 2 dagar innan. Av- eller ombokning sker senast 48 timmar innan städtillfället. I annat fall debiteras städningen.
Eventuell reklamation tas emot inom 24 timmar efter städtillfället. Därefter räknas reklamationen som ogiltig.
Om städerskan blivit sjuk, kan hon ersättas med en annan städerska. Eventuellt kommer båda sidor överens om en annan dag då städningen kan göras.
Speciella önskemål debiteras som extratid.
Vid hårt smutsad bostad kan hemstädningen inte utföras fullt ut till det avtalade priset, vilket är baserat på en normalsmutsad bostad. Naturligtvis kan vi avtala om en storstädning eller specifika tilläggstjänster vid behov.
Om husdjur/pälsdjur finns kan en extra avgift tillkomma beroende på extra nedsmutsning.
Första städningen blir oftast lite längre eftersom det tar lite mer tid att städa en ny lägenhet eller ett nytt hus.
Den exakta bedömningen görs efter den första utförda städningen hos dig.
Överlämning av nyckeln kvitteras samt undertecknas av VD Konstantin Kantor
Om en anställd gör en skadegörelse i huset ersätter Hjälper SWE AB värde av skadan i form av städ tiden motsvarande skadans kostnad.
Betalning sker via faktura. Betalningsvillkor är 10 dagar. Dröjsmålsräntan är 11 procent. Dröjsmålsräntan beräknas per år och man räknar med 360 dagar. Fakturaavgift är 25 kr inkl. moms
Vänligen, meddela oss vid beställningen, om man vill utnyttja ett av våra aktuella erbjudanden eller använda rabattkupong vid betalning.
Vänligen, observera att erbjudanden inte kan kombineras med varandra. klkk
Man kan få högst 50 000 kronor i avdrag per år, vilket motsvarar ROT- eller RUT-arbete för 100 000 kronor. Man måste själv hålla reda på att gränsen inte överskrids om du har köpt ROT- eller RUT-arbete och samtidigt fått det som förmån av arbetsgivaren.